29 januari 2014

SGP, daar wil ik groot mee worden!

Een goed gezin is het halve werk! Dat is het motto van de SGP als het gaat om het gezin. Want in gezinnen wordt een stevige basis gelegd voor een goed functioneren in de maatschappij. Ouders dragen de eerste verantwoordelijkheid voor het opvoeden van hun kind(eren). Maar ook een betrokken sociale omgeving kan een belangrijke rol vervullen.

De SGP in De Bilt is betrokken en sociaal en wil in woorden en daden een belangrijke rol vervullen. De partij zet zich in voor het gezin. Niet alleen in ‘de politieke strijd’ om een gezinsvriendelijk beleid, ook aan de keukentafel. Om het gezinsbeleid van de SGP in De Bilt kracht bij te zetten, trakteert de partij kersverse ouders op een SGP-slabbetje voor hun kindje. Het eerste slabbetje is vorige week gegeven aan Bart Nokkert uit Maartensdijk. Op het slabbetje staat: SGP, daar wil ik groot mee worden!

Hoe beleidsvol ouders ook proberen om het eerste potje vaste voedsel in het mondje van het kind te laten verdwijnen, het gaat gepaard met geknoei. De SGP in De Bilt houdt niet van geknoei. Geknoei in de politiek wel te verstaan. Dat betekent wat de SGP betreft geen ‘hap-snap-beleid’, maar het maken van principiële keuzes. ‘Naar de mond praten’ werkt niet. Realistische beslissingen nemen, werkt wel. Een goed gezin is het halve werk! SGP-fractievoorzitter Johan Slootweg: “Daar is een goed gezinsbeleid voor nodig, vanuit een warm hart. En waar het hart vol van is, loopt de mond van over. Dan is een SGP-slabbetje natuurlijk erg handig.”

De actie is blijvend. Alle ouders in de gemeente, waarvan de fractie bekend is dat er een kleine geboren is, ontvangen voor hun kindje een SGP-slab.

Een baby geboren? Mail naar fractie@sgpdebilt.nl

Het eerste slabbetje is gegeven aan Bart Nokkert, zoontje van Gerwin en Willeke Nokkert uit Maartensdijk.