16 maart 2013

Slootweg in 2014 opnieuw lijsttrekker SGP

Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 hoopt Johan Slootweg opnieuw lijsttrekker te zijn voor de SGP in De Bilt. De voordracht daartoe van het bestuur is tijdens een onlangs gehouden vergadering door de leden van de kiesvereniging bekrachtigd.

Johan Slootweg (1956) maakt sinds 1994 deel uit van de gemeenteraad, tot 2001 in Maartensdijk en sinds de samenvoeging in gemeente De Bilt. Het ervaren raadslid doet het raadswerk nog steeds met plezier. Slootweg: ’Het gaat in het raadswerk om het dienen van het algemeen belang. Het welzijn van de burgers van de gemeente is voor mij altijd een belangrijke motivatie gebleven.’ Slootweg wil op een kritische maar wel constructieve manier bij blijven dragen aan het bestuur van de gemeente. ‘De Bijbel is daarbij mijn vertrekpunt. Ik ben er van overtuigd dat de Bijbelse richtlijnen goed zijn voor iedereen’, aldus de lijsttrekker.

Het bestuur van de kiesvereniging is blij dat Slootweg opnieuw ‘de kar wil trekken’. Voorzitter Simons: ’Johan heeft in de bijna 20 jaren als raadslid een schat aan ervaring en dossierkennis opgebouwd. Voor zijn raadswerk is veel waardering vanuit de samenleving. Zijn nuchtere en principiële benadering vallen steeds weer op. We hebben er alle vertrouwen in dat hij bij leven en gezondheid deze lijn zal voortzetten’.

Over de namen van overige kandidaten op de lijst van de SGP doet het bestuur nog geen mededelingen. Het bestuur is in gesprek met kandidaten. Simons: ‘Wat we er nu over kunnen zeggen is dat er gewerkt wordt aan een mix van ervaring en verjonging van de mensen op de lijst.’