4 maart 2017

Johan Slootweg lijsttrekker SGP De Bilt

Johan Slootweg staat voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 op de kandidatenlijst van de SGP opnieuw op nummer 1. “Er zijn nog zoveel uitdagingen aan te gaan, ik blijf me graag inzetten voor de Biltse samenleving”, aldus Slootweg.

Johan Slootweg (61) is raadslid sinds 1994. Door zijn jarenlange ervaring heeft hij een enorme dossierkennis opgebouwd. “Gemeente De Bilt kenmerkt zich als een gemeente waar het goed wonen is en waar nog veel te doen is”, aldus Slootweg. Als voorbeeld noemt hij het verbeteren van de leefbaarheid in de dorpen. Deze leefbaarheid staat of valt volgens de SGP’er met een goed voorzieningenaanbod. Slootweg: “Om voorzieningen als scholen en winkels, maar ook bijvoorbeeld het verenigingsleven een impuls te geven, is woningbouw noodzakelijk.” Niet alleen woningbouw heeft hoge prioriteit voor de SGP, ook de zorg voor elkaar, veiligheid en een goed ondernemersklimaat zijn belangrijke thema’s waar de SGP zich voor in wil blijven zetten.

Johan Slootweg is als lijsttrekker gekozen tijdens een ledenvergadering op 3 maart. M. Simons (voorzitter kiesvereniging SGP): “We zijn nog bezig met de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen, ondanks dat is het goed om alvast te beginnen met de gemeenteraadsverkiezingen in 2018.” De lokale afdeling is begonnen met het samenstellen van de kandidatenlijst en schrijft aan het verkiezingsprogramma. Simons: “We zijn blij en dankbaar dat Johan Slootweg zich opnieuw beschikbaar heeft gesteld als lijsttrekker. Hij is een ervaren, deskundig en betrokken bestuurder, die wat ons betreft een aanwinst voor de Biltse politiek is en blijft.”