10 mei 2019

SGP bezorgd over verkeersveiligheid De Bilt

De SGP-fractie in De Bilt maakt zich zorgen over de verkeersveiligheid in de gemeente. De Bilt scoort hoog als het gaat om het aantal verkeersonveilige situaties. Een aantal situaties in Maartensdijk moet volgens de SGP snel aangepakt worden.

De SGP-fractie heeft hierover vragen gesteld aan het College van De Bilt. Reden voor deze vragen zijn de resultaten van onderzoek ‘Meldpunt Onveilig Verkeer’ van RTV Utrecht, maar ook verontrustende berichten over het kruispunt Prins Bernhardlaan / Prinses Marijkelaan in Maartensdijk. Fractievoorzitter Johan Slootweg: ‘Dit kruispunt is onoverzichtelijk, terwijl het een kruispunt is wat dagelijks meerdere keren gepasseerd wordt door onder andere veel schoolkinderen.’ De SGP-fractie wil van het College weten wat zij op korte termijn gaat doen om dit kruispunt veiliger te maken. Johan Slootweg: ‘Op dit moment staat er zoveel als mogelijk een verkeersregelaar, op vrijwillige basis. Daar neem ik mijn petje voor af! Het is echter geen duurzame oplossing.’

Kruispunt Dorpsweg / Nachtegaallaan

De SGP-fractie vraagt het College ook hoever het is met het onderzoek naar verbetering van de verkeersveiligheid van kruispunt Dorpsweg / Nachtegaallaan in Maartensdijk. De fractie heeft hierover in november een motie ingediend, die met brede steun aangenomen is. In de motie wordt gevraagd om in het eerste kwartaal van 2019 te onderzoeken op welke wijze de verkeersveiligheid op de kruising verbeterd kan worden en dienovereenkomstig het kruispunt aan te passen. Johan Slootweg: ‘De SGP-fractie heeft geen onderzoeksresultaten gezien, het kruispunt is niet aangepast. Hoog tijd om het College te vragen wat er tot nu toe gedaan is aan de uitvoering van de motie.’

Bekijk hier de schriftelijke vragen die de SGP heeft gesteld over de verkeerssituatie in gemeente de Bilt.