7 september 2022

SGP stelt vragen over speelplaats Maartensdijk

De SGP-fractie in gemeente De Bilt heeft het college naar aanleiding van berichten uit een deel van Maartensdijk vragen gesteld over de staat van onderhoud van de speeltuin aan het Noordeinde in Maartendijk. Tijdens een bezoek aan de locatie zag de SGP-fractie met eigen ogen dat de locatie om onderhoud vraagt.

Buitenspelen is gezond voor kinderen. Het maakt kinderen onder andere sterker en socialer, zo blijkt uit onderzoek. Er zijn meer voordelen te noemen. Voor de SGP reden om warm voorstander te zijn van openbare speelvoorzieningen die voor de jongste inwoners goed bereikbaar zijn. SGP-fractievoorzitter Arie Vonk Noordegraaf: ‘Erg belangrijk vind ik dan wel dat die speeltuintjes veilig en uitnodigend zijn en goed onderhouden worden. De locatie aan het Noordeinde is door achterstallig onderhoud niet veilig meer, en daardoor ook minder uitnodigend. Wij horen dat kinderen niet meer in deze speeltuin willen spelen.’ De SGP-fractie vraagt het college daarom of zij op de hoogte is van de staat van het onderhoud en wat zij daaraan gaat doen. ‘Omwonenden zeggen ons dat er wel toezeggingen gedaan zijn, maar daar lijkt nog niet veel van terecht te komen. Men wil duidelijkheid! Waarbij het behouden van de speelplek voor kinderen voorop staat’, aldus Arie Vonk Noordegraaf. De fractie vraagt het college of zij bereid is met omwonenden in gesprek te gaan over deze populaire speelplaats.

De vragen aan het college vindt u hier

SGP stelt vragen over speelplaats Maartensdijk