4 april 2014

SGP zamelt geld in voor voedselbank

De SGP-fractie van De Bilt heeft de voedselbank in De Bilt vorige week een cheque overhandigd. De fractie vindt de voedselbank goed passen binnen het motto ‘Zorg voor elkaar’. Dat motto is voor de SGP in De Bilt de komende jaren belangrijk als het gaat om gemeentelijke taken op het gebied van de zorg. De SGP wil werken aan een samenleving waarin het vanzelfsprekend is naar elkaar om te zien.

De SGP sloot de verkiezingscampagne af tijdens een bezinningsavond op dinsdag 18 maart. Tijdens deze avond, waarbij ongeveer 130 mensen aanwezig waren, stond het thema ‘Zorg voor elkaar’ centraal. Er werd een collecte gehouden voor het werk van de voedselbank. Deze collecte bracht 788, 65 euro op. Later is dit bedrag aangevuld tot 1000 euro. Het bedrag is vorige week namens de fractie en de lokale afdeling van de SGP overhandigd aan voedselbankcoördinator Carin de Moet.

Volgens de SGP in De Bilt is een zorgzame samenleving nodig om te waarborgen dat mensen die zorg hard nodig hebben, ook de nodige steun krijgen. Deze steun geldt ook voor onze mede-inwoners die met weinig financiële middelen rond moeten zien te komen. De voedselbank vervult voor hen een belangrijke en hartverwarmende rol. Dit is iets wat de SGP een warm hart toedraagt. Fractievoorzitter Johan Slootweg: “Wij zijn onder de indruk van de toewijding en bewogenheid die de vrijwilligers van de voedselbank laten zien. Dat verdient steun, nu en in de toekomst!”

De SGP-fractie en de lokale afdeling van de SGP wil alle gevers bedanken voor hun bijdrage in de collecte. “Daarnaast willen we graag elke inwoner en instantie die de voedselbank op welke manier dan ook helpt complimenteren. Ga zo door!”, aldus Johan Slootweg.