17 augustus 2018

Vervallen parkeerplaatsen t.b.v. ondergrondse containers ongewenst!

Het plaatsen van ondergrondse afvalcontainers in de gemeente gaat op verschillende locaties ten koste van parkeerplekken. De SGP-fractie van De Bilt vindt dit een ongewenste ontwikkeling en heeft hierover vragen gesteld aan het college.

SGP-fractievoorzitter Johan Slootweg: “Wij vinden het belangrijk en vanzelfsprekend dat inwoners voldoende gelegenheid hebben hun auto te parkeren. De keuze van het college om in ieder geval in Maartensdijk op meerdere locaties parkeerplaatsen te laten vervallen ten behoeve van de afvalcontainers, snappen wij dan ook niet”.

De SGP-fractie vernam klachten over vervallen parkeervakken in de Merellaan, bij de Vierstee, Drakensteyn, prins Bernhardlaan en prins Clauslaan. Voor het bepalen van de locaties waar ondergrondse containers komen te staan is beleid opgesteld door het college. In dat beleid is onder meer opgenomen dat het sparen van parkeerplaatsen uitgangspunt is. Slootweg: “Het verbaast ons dat het college dan toch op meerdere plekken parkeerplaatsen heeft laten vervallen. Wij zijn benieuwd hoe deze plaatsen gecompenseerd gaan worden. De fractie heeft hierover vragen gesteld aan het college” (Bekijk de vragen hier).