7 oktober 2019

Woningbouwlocaties: Maartensdijk moet nog wachten

D.V. donderdag 28 november 2019 besluit de gemeenteraad over het voorstel van het college voor het aanwijzen van woninglocaties in gemeente De Bilt. Hiermee heeft het college een belangrijke stap gezet voor het woningbouwprogramma van de komende jaren.

Inwoners en andere belanghebbenden krijgen op drie inspraakavonden de gelegenheid hun mening te geven over de voorgestelde woningbouwlocaties (meer informatie hier). Op 14 november 2019 is er een uitgebreide behandeling in de commissie Openbare Ruimte. De SGP-fractie is erg benieuwd hoe de diverse locaties in de omgeving worden ontvangen.

Maartensdijk moet nog wachten

Het valt de SGP-fractie op dat er voor Maartensdijk nog niets bekend is. In Hollandsche Rading staat ook slechts één woning gepland. In Westbroek zijn momenteel verschillende locaties nog in ontwikkeling. Maartensdijk zit ondertussen wel dringend verlegen om uitbreiding. Het college gaat voor Maartensdijk in overleg met de provincie over bouwen buiten de rode contouren. Wie kennis heeft genomen van het provinciaal beleid over woningbouw buiten de rode contouren, weet dat dit nog een pittige discussie kan worden. De SGP-fractie hoopt dat er snel duidelijkheid komt over de bouwmogelijkheden in Maartensdijk.